Szerezz meg minden infót elsőként!

Csazlakozz Facebook csoportunkhoz!

Kedveld Facebook oldalunkat

Csatlakozz a WhatsApp csoportunkhoz

Iratkozz fel Youtube csatornánkra!

Zalakaros felé Őskü polgármesterével

“Zalakaros – Hotel Karos” hét – nyitónap, négy töltéssel

Jó utat!

  • Túranap: 2018. november 05. hétfő
  • Elért települések száma: 10
  • Az elért települések: Martonvásár – Baracska – Kápolnásnyék – Velence – Gárdony – Agárd – Csór – Várpalota – Őskü – Hajmáskér
  • Megtett távolság: 332 km
  • Töltés: Bp. Vinczellér u. Evopro 70-85%, Székesfehérvár Nissan DBT 26-80%, Veszprém Jutasi út Evopro 32-88%, Zalaegerszeg Dísz tér 5-77%

Érjünk oda Zalakarosra és közben szerezzünk igazolásokat is!

Köszönjük a Hotel Karos Spa****superior -nak a meghívást és a vendéglátást! Nagyon hálásak vagyunk Szekeres Éva marketing managernek, aki leszervezte ezt a hete számunkra. Sajnos még személyesen nem találkoztunk, mert mikor megérkeztünk ő már nem volt itt, de ma ezt majd bepótoljuk.

A legfontosabb dolgunk az volt hétfőn, hogy megtegyük azt a közel 350 kilométer távolságot, ami a túraautónknak a legjobb esetben is négy részletben megy csak.

Ehhez a feladathoz négy nyilvános töltőt használtunk
Ezek előre bele voltak építve a programunkba

Villámtöltő SzékesfehérváronMég Budapesten felturbóztuk nyolcvanöt százalékrara az akkut, hogy tutira odaérjünk Fehérvárra. Tíz perc elég volt a biztonsági tartalék megszerzésére.

Ott nyolcvan százalékra töltöttünk, mert csak Veszprémig mentünk. Harmincöt perc alatt, amíg elintéztük a fontos telefonjainkat és ittunk egy kávét, be is fejeződött a töltés.

Veszprémből nyolcvannyolc százalék töltöttséggel indultunk Zalaegerszegre.

A töltőoszlop a piac szomszédságában áll.

Éppen ebédidő volt, meg is éheztünk, adott volt a helyzet. Megebédeltünk és még vásároltunk néhány dolgot. Mindez ötvenöt percünkbe került és mire visszaértünk a kocsihoz, már rendelkezésünkre állt a szükséges energia mennyiség.

Az utolsó töltőnél, Zalaegerszegen, nyolcvan százalékra akartunk tölteni, de érkezett egy hölgy egy Leaffel, aki Kaposvárra ment még az este, így hetvenhét százaléknál mi lekapcsolódtunk. 

Felmerülhet a kérdés, hogy miért kell ilyen sokszor tölteni?

A túraautónk egy négy éves 24 kWh-s Nissan E-NV200-al, aminek a tetején egy hűtőegység javítja a légellenállási mutatókat.
Pontosan ez a legjobb üzenetünk a ma elektromos autóra váltó embertársainknak. Mi ezzel a kicsi aksival szerelt, hatalmas, rossz légellenállású dobozzal meg tudjuk oldani az utazásunkat bárhol az országban.

Ugye akkor nem kérdés, hogy a háromszoros hatótávú, sokkal korszerűbb járművekkel ez nem olyan nagy kihívás?

Villámtöltő VeszprémbenSzándékosan úgy terveztük a napunkat, hogy Veszprémig igyekszünk minden, utunkba kerülő településen igazolásokat gyűjteni, onnan viszont már csak az utazással foglalkozunk, hogy még emberi időben érkezzünk Zalakarosra.

Sajnos Fehérváron éppen mindenki ebédelt, egy órát kellett volna várnunk. Mivel később, a környék településeinek felkeresése miatt úgyis el kell jönnünk újra, a fehérvári igazolást egy következő túranapon gyűjtjük majd be.

Veszprémben pedig szintén hasonló okokból és az akku erejének jobb beosztása miatt napoltuk el a pecsét és az aláírás megszerzését. Jó döntés volt, hiszen összesen öt százalékkal érkeztünk Egerszegre.

Vali akcióbanEgy hónapnyi túrázás után elmondhatjuk, hogy mi nem találkoztunk azokkal a horror helyzetekkel, amiket villanyautós fórumokon lehet olvasni, hogy elállják a töltőt, meg órákig foglalják és, hogy ne lehetne haladni elektromos járművel.

Ezen a napon mind a négy töltő szabad volt, amikor odaértünk, pedig egyiket sem foglaltuk le előre. Igaz az is, hogy, amikor felvettük a szükséges töltést, azonnal szabaddá tettük a töltőt és a parkoló helyet is és mi pont ugyanezt tapasztaljuk a többi villanyautós részéről is.

A túraautó reggelre ismét útra kész leszTalán kicsit túl vannak tolva a negatív történetek, de ez nem meglepő. A rossz hírek sajnos népszerűbbek, mint a jó dolgok.

Utolsó megállónkról este indultunk. Már hült a levegő, így aztán fűtéssel és egész jó nyolcvanas tempóval jöttünk Zalakarosig. 

Az első dolgunk ideérve természetesen az autó ellátása volt. Csak kicsit furán tudtunk odaállni a töltés előkészítéshez. 

Ránk fér némi mozgásÉjszaka a 230V is elég lesz, reggelre kicsit megnyugszik a kocsi aksija, és mehetünk túrázni.

Dél körül viszont a 3X32A-es konnektort fogjuk használni a Procon Kft. mobil töltőjével.

Egy óra és az aksi fullon lesz ismét, hogy tovább túrázhassunk.

De ez már egy új történet.

Megvacsoráztunk és kicsit később mozogtunk egy jóízűt a szálloda konditermében.

Kapcsolódó cikkek

Koma László mellett csak nevetni lehet

Valami nem stimmel! November hetedikén nem lehetünk egy pólóban…

Vali csodálkozik: 280 ember él itt

Körjegyzőség, összevont polgármesteri hivatal, számunkra új fogalmak

Dunakeszi polgármesterével, Dióssi Csabával

177 – Dunakeszi – Nem mondhatjuk el, csak majd pénteken este 19:00-kor

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szponzoraink

Támogatóink