Szerezz meg minden infót elsőként!

Csazlakozz Facebook csoportunkhoz!

Kedveld Facebook oldalunkat

Csatlakozz a WhatsApp csoportunkhoz

Iratkozz fel Youtube csatornánkra!

Nincs az a kihívás, amit a villanyautósok meg ne oldanának

Kihívás, kihívás és újabb kihívások egy napon. Nem fognak ki rajtunk!

Jó utat!

  • Túranap: 2018. október 25. csütörtök
  • Elért települések száma: 5
  • Az elért települések: Szentendre – Pilisszentlászló – Visegrád – Dunabogdány – Leányfalu Megtett távolság: 194 km
  • Töltés: Lukoil, Gödöllő dél, ABB 52 – 92% és 5 – 80%

Kihívás kihívást követett ezen a napon

A két hosszú hétvége közti, néhány lehetséges túranapunk nem indul simán, hogy finoman fogalmazzunk. A szerdai beszámolónkban is olvashattál kihívásokról, csütörtökön ez csak fokozódott.

Ot kezdődött minden a Lidl János utcai parkolójában, ahol a töltőoszlopon a “Nem működik” felirat fogadott minket. A számunkra fontos CHAdeMO csatlakozó erősen az oszlophoz bilincselve, mozdíthatatlanul pihent.

Pedig mi úgy indultunk volna, hogy itt legalább kilencven százalékig töltjük az aksit, hogy az útvonal tervünk első körét végig tudjuk csinálni. 

Terveink szerint ide érkeztünk volna a két kör között újabb energiáért, majd este hazafelé még egy töltésünk lett volna ugyanitt.

Ugyanezt az állapotot már szeptember végén, az egyik próbaút során is láttuk ezen a töltőhelyen. A felirat és a bilincsek pontosan ilyen helyzetben voltak akkor is. 

Ilyen akadályok nem tudják az utunkat állni, nem fordulunk vissza!

Harta Péter a Tesla gazdája segített megoldanunk ezt a kihívástAzonnal döntöttünk. Irány Gödöllő, a Lukoil kútja! Az autópálya mindkét oldalán áll egy-egy villámtöltő.

Valamelyik biztosan szabad lesz. Ha ügyesek vagyunk, egy órát sem veszítünk.

A déli oldali kútnál egy Tesla állt és töltött. Semmi gond, nekünk nem az a töltőfej kell, amit ő használt, beálltunk mellé.

Egy perc múlva szembe nézett velünk a második kihívás.

Augusztusban jártunk már itt, és minden gond nélkül, egy nagyon egyszer PIN kóddal indult a töltés, ami töltőoszlopra felírva, teljesen nyilvános volt. Ez most nem működött.

CHAdeMO villámtöltő az M3-as mellettÉrdeklődésünkre a pultban tájékoztattak, hogy egy mobil alkalmazást kell letölteni, azzal indítható a töltés.

Semmi gond, az APP néhány másodperc után települt és sikerült is megnyitni, de a töltés nem indult el.

A harmadik sikertelen kísérlet után segítséget kértünk a Teslában várakozó fiatalembertől.

Szolgálatkészen kiszállt a kocsiból és elmagyarázta, ő hogyan indította el a töltést.

Mivel közösen sem mentünk semmire, próbából leállította a Tesla töltését és saját telefonjáról a mi kocsink töltését indította el, ami elsőre sikerült is.

Megállapítottuk, hogy a hiba nyilván valahol a saját telefonunk környékén keresendő, ezért egy gyors újraindítást követően újra próbálkoztunk, és azonnal működött is.

A Tesla töltése is újra indult, így volt időnk kicsit beszélgetni és megismerkedni.

Harta Péter a Teslás vasútjavítóTeslás segítőnket Harta Péternek hívják.

Kiderült, hogy éppen munkából tart hazafelé.

A kérdésre, hogy milyen éjszakai munka az, ahová Teslával járnak, meglepő választ kaptunk. Vasútjavító vagyok – mondta Péter.

Ez nekünk nem nagyon jött össze. Vasútjavító és egy Tesla. Talán mérnök vagy? – kérdeztük.

Mosolyogva válaszolt, hogy ő modellvasutakat javít.

Erre aztán még inkább elképedtünk. Modellvasút, éjszakai munka, Tesla! Tesla a játékok reparálásából?

Péter hosszabb magyarázatából aztán mindent megértettünk

Ez a nagyok játékaNem a játékboltban kapható, körbe-körbe zakatoló, kisgyerekeknek való műanyag játékokról van szó.

Nagyon értékes, akár 1.500 € értékű vasúti jármű modellek kerülnek a kezei közé. Sokszor külföldre is kell utaznia a munkája során. Ezért vette meg idén tavasszal a Teslát, amibe azóta több, mint húszezer kilométert hajtott. 

Azt mondta, hogy vannak olyan kényes munkák, amiket szándékosan éjszaka végez el, hogy csend és nyugalom vegye körül a nappali nyüzsi helyett.

Volt még egy kézenfekvő kérdésünk, hogy vajon milyen képesítés kell egy ilyen spéci melóhoz? Mire ismét nevetve válaszolt, hogy ő közgazdász, semmi műszaki irányú képesítése nincsen. Azt is elmondta, hogy összesen ketten vannak Magyarországon olyan specialisták, akiket ezekkel a kényes feladatokkal meg lehet keresni. 

Péter egyébként egy hatalmas terepasztal építésében, karbantartásában, üzemeltetésében is részt vesz, amit Miniversum néven bárki meglátogathat Budapesten.

Talán mi is eljutunk oda egyszer,
de ez biztos nem egy tízperces program lesz

A Tesla feltöltődött, Péter elköszönt és hangtalanul elsuhant.

Eső, köd, hideg, de csodálatos látványokHamarosan mi is elértük a következő útszakaszra szükségesnek vélt energiát, a töltöttségi szintjelző 92 százalékot mutatott.

Időközben módosítottunk eredeti tervünkön. Úgy döntöttünk, hogy a két tervezett kör között nem jövünk át a Dunán, hanem a barátainkhoz fordulunk segítségért.

Ők Pomázon élnek, és talán van három fázisuk.

Sikerrel jártunk, van nekik “betonkeverő csatlakozójuk”.

A bevezetőben látható öt települést követően, tizennyolc százaléknyi töltöttséggel álltunk meg a pomázi ház előtt. Sajnos a tervünk nem jött be. A mobil töltőnk nem volt hajlandó együttműködni a ház hálózatával.

Így nem maradt más lehetőségünk, az autót a kétszázharminc voltos konnektort használva tölteni kezdtük, megcsodáltuk András stúdióját és elfogadva Anna meghívását, néhány perc múlva az ízletes ebéd előtt ültünk. A kinti őszi idő után igazán jól esett az illatos, forró étel és a szintén forró reformkávé.

Az ebéd és a beszélgetés ideje alatt elegendő, huszonkilenc százaléknyi töltöttségre is szert tettünk, de egyben egy nagyon rossz jelre mutatott rá Vali, ami újabb kihívás elé állított minket. A jobb első kerekünk mintha lapos lenne. Az is volt.

Ez a szeg nem ide való...Így aztán elköszöntünk vendéglátónktól és az első benzinkút felé vettük az irányt. A kerékben a szükséges felénél is kisebb nyomás uralkodott és a pumpálás alatt a nyomáscsökkenés előidézőjére is fény derült. Egy szög éktelenkedett a futófelületbe ágyazódva.

A második kör megtételéről már régen letettünk, de most azért lett fontos a leggyorsabban feltöltenünk az autót, mert még nyitvatartási időben kellett a helyi gumishoz érnünk.

Telefonon megbeszéltük, hogy vár minket. 

Ismét elmentünk a Lukoil töltőjéhez, ahol most egy Hyundai Ionic állt. Vele együtt nem lehet a Nissant tölteni így megvártuk, míg eléri a megcélzott nyolcvan százalékot. Az alkalmazás ismét csak a telefon újraindítása után működött, de ez már ment rutinból. Összesen öt százalék energiánk maradt. Felnyomtuk nyolcvanra. 

Közben megjelent egy hölgy, egy fehér Leaffel és azonnal követelte magának a CHAdeMO-t, azzal, hogy ő befoglalta az időt magának. Mi csak annyit tudtunk ehhez mondani, hogy, ha ő befoglalta, akkor nekünk miért engedett az APP egy lefoglalt időre töltést indítani? Néhány perc felesleges magyarázgatás után, ő maga döntött úgy, hogy ránéz a foglalására, vajon nem az északi oldalra szól-e. Elnézéskérést követően, gyorsan elsuhant hangtalan autójával, mert tényleg nem a déli oldalt választotta ki.

A kerékszerelésről már nem készült fotó, de végül az autó feltöltve, megjavított gumival várja a további bevetéseket.

Kihívásokkal és élményekkel teli nap volt a csütörtök

Kapcsolódó cikkek

Koma László mellett csak nevetni lehet

Valami nem stimmel! November hetedikén nem lehetünk egy pólóban…

Vali csodálkozik: 280 ember él itt

Körjegyzőség, összevont polgármesteri hivatal, számunkra új fogalmak

Zalakaros felé Őskü polgármesterével

“Zalakaros – Hotel Karos” hét – nyitónap, négy töltéssel

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szponzoraink

Támogatóink