Szerezz meg minden infót elsőként!

Csazlakozz Facebook csoportunkhoz!

Kedveld Facebook oldalunkat

Csatlakozz a WhatsApp csoportunkhoz

Iratkozz fel Youtube csatornánkra!

Az autóteszt nem Specht Vali és Józsi szakterülete - egyelőre

Nem maradhat titok! Az autóteszt nem hivatalos szakértő munkája volt

A poszt fotói a Rendszámtáblakeret támogatásával készültek

Mi nem vagyunk autótesztelők

Specht József és Vali. Az autóteszt nem az ő asztaluk

Fotó: Juhász Tamás

Persze nem mondjuk, hogy soha nem leszünk, de a Villanyautó Túra projekt előkészületei nem egy autó “hagyományos” teszteléséről szóltak-szólnak. Ez nem egy megszokott autóteszt.

Egy hétig használtunk egy NISSAN LEAF-et

Igen. Használtuk és a használat során meg is vizsgáltuk, speciálisan a projektünk szempontjából. Úgy használtuk, ahogyan a hétköznapokon használják az emberek az autóikat. Azzal a különbséggel, hogy mi szándékosan minden nap igyekeztünk jelentős távolságokat autózni. Az eredmény 1.745 km hét nap alatt, 249 km napi átlag.

A tervünk, hogy a Villanyautó Túrán naponta 200-250 km-t tegyünk meg, a számok alapján megvalósítható.

Akár be is fejezhetném ezt a posztot, hiszen a számunkra leglényegesebbet már sikerült megtudnunk:

A NISSAN LEAF alkalmas az elképzeléseink megvalósítására

Több kérdést kaptunk viszont,
melyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül

A kérdések főként az autóra vonatkoztak. Rögtön a bejegyzés elején igyekeztünk tisztázni, hogy amiről hírt adunk az nem egy hagyományos autóteszt, mi nem vagyunk autótesztelők.

Ha szeretnél a LEAF-ről szakértőktől adatokat megtudni, javasoljuk, nézz körül a neten. Találsz több oldalt és videó csatornát, ahol kielégítheted a kíváncsiságodat.

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!


Egészen más
az, ahogyan mi beszélni tudunk a megismert új autóról, egy megismert új technológiáról, az elektromos autóról és egy új életformáról a villanyautózásról.

Lássuk csak!

A NISSAN LEAF szép autó

A NISSAN LEAF szép autó

Fotó: Juhász Tamás

Most elemezgessük, hogy melyik lámpa íve, miként harmonizál a bármelyik oszlop vonalvezetésével, vagy, hogy mennyire “hajaz” az elődre? Minek? Szép és kész. Neked is tetszik? Ha nem, írhatunk mi ide bármilyen szóvirágokat, nem fog tetszeni. Ha viszont igen, akkor érdekel Téged, hogy bárki szerint hasonlít-e más autógyárak modelljeire?

Amúgy is az a véleményünk, hogy manapság már szinte csak a márkajelvény alapján lehet eldönteni, hogy milyen autó megy előttünk. Van, hogy egészen bele kell másznunk az előttünk haladóba, hogy rácsodálkozzunk: Jé! Ez egy…? Ami nagyon sajnos, hogy óriás luxusmárkák új modelljei olvadnak bele ilyen módon a közutak sivárságába, pedig korábban kilométerekről kiszúrtuk, hogy mi jön szembe, vagy tart velünk egy irányba. 

Olyankor az ember hajlandó volt jelentősen felgyorsítani,
sávokat váltani csak,
hogy a meglátott csodát közelebbről szemügyre vehesse?

Manapság ez már szinte csak veteránautók feltűnésekor van így

Ennyit a kinézetről! Az autóteszt ebben az esetben – részünkről – ennyire korlátozódik:

Az autó szép

Milyen belülről?

A NISSAN LEAF kényelmes autó

Fotó: Juhász Tamás

Kényelmes. Hogy milyen anyagokból készült a kárpit és az ajtóborítás, hogy a kapcsolók már feltűntek-e az előző szériában, stb.? Csak ismételni tudjuk. Kérünk, bátran keresd fel a szakértők oldalait.

Mi annyit tudunk neked mondani, hogy jól éreztük magunkat benne. És, ha valamiben egy hétig, 1.745 km-en át jól érzed magadat, az nem lehet rossz. Vannak olyan kocsik, amikben egy 120+ kilós vezető nem találja a helyét. Ha a súlyhoz még egy viszonylag magas, 186 centis termet is párosul, már okozhat gondot, az ülés, a kormány, a tükrök és a biztonsági öv beállítása. A Leafben ez egy percbe sem telt és a majd kétezer kilométer alatt az üléstámla dőlésszögén kívül nem kellett mást módosítani. Azt is csak hosszabb utakon, az utazás végéhez közeledve közelítettük a függőlegeshez. 

Nagyon fontos körülmény, hogy úgy tudunk egymással beszélgetni, mint egy csendes szobában. A telefonos beszélgetések is hasonlóan zajlanak a hívókkal, hála a kocsi hangrendszerének. Egyszer sem tévedtünk el. A navigáció itthon és külföldön is pontosan mutatta az utat.

Hogy lehetne hosszabb, előrébb kinyúló a kartámasz és a pohártartók helyet cserélhetnének az irányváltó joystickkal, csak apró kényelmetlenségek, nem zavarják az összképet. 

Hátul is kényelmes. Kipróbáltuk, elég jelentős távolságokon öt felnőtt személlyel is. Jobb  és rosszabb utakon, itthon és külföldön is. Utastársaink nem panaszkodtak, pont olyan vidáman szálltak ki, ahogyan helyet foglaltak korábban a kocsi ülésein.

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Gondoltunk a családokra is

Három vagy több gyerek esetében egy családnak eszébe sem jut ilyen kategóriájú autót nézegetni, az ő érdeklődésük nyilván a buszlimuzinokra irányul. De, amikor még csak kettő vagy kevesebb gyermek ül az autóban, lehet-e alternatíva a NISSAN LEAF?

Kipróbáltuk. Két unokánk és anyukájuk siettek a segítségünkre. A videó mindent megmutat. Igazából nem nagyon rendezgettük a csomagtartóba kerülő szállítmányt. Egy nyaralás előtti, gondos bepakolás esetén simán beletennénk egy nagy bőröndöt és még számtalan kisebb csomagot. A kalaptartó tök üres maradt, ahogyan a két gyermekülés előtti lábtér és a középső ülés is a hátsó soron. 

A következtetés tehát, hogy egy négytagú család simán elmehet nyaralni egy ilyen kocsival.

Miről kellene még beszélnünk? 

Vezethetőség, manőverezés?

Specht Vali és Józsi a NISSAN LEAF-ben

Fotó: Juhász Tamás

Messze nem mindent próbáltunk ki egy hét alatt, de Dobogókőtől Pomázig figyeltük Valival ketten a kijelzőket és élveztük, ahogyan az autó hatótávja 46 kilométerről 58 kilométerre, a töltöttség 17 százalékról 20 százalékra nőtt a fékezési energia visszatáplálásának eredményeként.

Kipróbáltuk az ePedált, és minden menetmódot. 

Összességében ezt az autót akkor tudjuk majd a leghatékonyabban, leggazdaságosabban használni, ha túl leszünk tízezer kilométeren és minden lehetőséget kipróbálva össze tudjuk állítani, a saját vezetési stílusunknak legmegfelelőbb konfigurációt. Szerintünk bőven rejlenek még tartalékok, további hatótáv kilométerek és visszatölthető százalékok a kocsi számítógépében, az elektronika mikroútvonalain száguldozó jelekben megtestesülő beállítási lehetőségekben.

A NISSAN LEAF mint barát és háttér

Több helyszínen készítettünk fotókat és videókat. Volt az autó többek között vízparton, viharban, külföldön, strandon és egy kávéház parkolójában is.

Az utóbbi különösen emlékezetes, mert a NISSAN LEAF kiváló háttérként szolgált, hogy egy éves unokánkkal, László Jonatánnal elfogyasszuk az ünnepi tortát.

A NISSN LEAF, mint születésnapi háttér

Fotó: Juhász Tamás

A NISSAN LEAF jó választás

Összefoglalva megállapíthatjuk, hogy a NISSAN LEAF megfelelő autó lehet annak, aki

  • Főként a városban autózik
  • Aki maximum négy fős családjának vásárol autót
  • Aki nem a másodpercek rabja, van ideje kényelmesen, 80-90-es tempóval, a tájban gyönyörködve, utazni
  • Aki szereti az újdonságot és a kisebb kezdeti kényelmetlenségeket kalandként éli meg
  • Aki óvni szeretné a környezetét, olyan autót használhat, amiből nem jön ki kipufogógáz
  • És egy extra: Nem felejtheted el leállítani a mobilparkolást, mert el sem kell indítanod 🙂

“Megújuló kalandok a füstbe ment tervek helyett”

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Szólj hozzá!

Kapcsolódó cikkek

A 177 a nyerő

Tippeld meg, melyik lesz a 177. település a Villanyautó Túrán!

Villanyautó Túra a Hotel Karos Spa-ban

Egy hétig a Hotel Karos Spa lesz a Villanyautó Túra főhadiszállása

Már nem kérdés. Ezért érdemes.

Ha még kérdés lenne mostantól nem lehet! Főként ezért csináljuk

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szponzoraink

Támogatóink