Szerezz meg minden infót elsőként!

Csazlakozz Facebook csoportunkhoz!

Kedveld Facebook oldalunkat

Csatlakozz a WhatsApp csoportunkhoz

Iratkozz fel Youtube csatornánkra!

Akkumulátor? Nem is látszik, csak a szép autó.

Kiderült! Az elromlott akkumulátor cserére szorul, ami nagyon drága

Az elmúlt napokban többször hallottam, hogy a villanyautó azért drága, mert valamikor tönkre megy az akkumulátor és akkor ki kell cserélni. És az milyen hatalmas költség, szemben a hagyományos autóval, amiben nem kell ilyen drága alkatrészt cserélni.

Ezt hallva felidéződnek a kínai piac kontra márkás cucc csörték. Cipőt húszezerért venni? Lehet kapni ezerötszázért a kínai piacon. De aztán egy hónap múlva megint kell venni egyet ezerötszázért és megint és megint és így tovább. A húszezres cipőt meg három év múlva is lehet hordani. Na ki fizetett többet cipőért?

Próbáltam adatot találni arra, hogy milyen kötelező szervizei vannak a villanyautónak, de eddig nem találtam.

Ígérem bepótolom.

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Ami egészen biztos, hogy olajat nem kell benne cserélni egyszer sem. Ezzel együtt nincs szükség olajszűrőre, üzemanyagszűrőre. levegőszűrőre sem. Nem tud elromlani a kettős tömegű lendkerék, mert nincsen benne, ahogyan nincsen benne kuplung és sebességváltó sem. De bonyolult üzemanyag befecskendező rendszer, “beömlők és leömlők”, szelepek, dugattyúk sem. Nem mehet tönkre a katalizátor, nem lukad ki a kipufogódob. És még szót sem ejtettünk a méregdrága vezérműszíj cseréről, amivel ugye együtt cserélendő a vízpumpa és egy halom egyéb görgő és feszítő, stb.

Villanyautóban nincs olaj

Nem lövök nagyon mellé, ha azt feltételezem, hogy akik ezt a cikket olvassák zömével olyan emberek, akik nagy gyakorlatot szereztek már  a hagyományos autózás terén. Egészen biztos, hogy még egyikük sem fizetett három milliót egy akkupakk cseréért, viszont rendszeresen hordja autóját szervizeltetni és a fent felsoroltak valamelyikével már szembe találkozott.

Úgy igazságos, hogy, ha nem tudtam a villanyautó szervízköltségét leírni, akkor a hagyományos autók hasonló költségei fölött is szemet hunyjak. Miért ne kívánhatnám a benzines és dízel autót használóknak, hogy az autójukban soha semmi ne menjen tönkre a fentiek közül, és egyetlen olajcsere nélkül nyomjanak százhatvanezret az autójukba?

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Miért pont százhatvanezer? Következzenek a tények!

A NISSAN LEAF akkumulátorára nyolc év, vagy 160.000 km a garancia.

Az, hogy ki kell cserélni az akkumulátort, ha tönkre megy, tény.

Induljunk ki ebből az adatból és feltételezzük, hogy egy család átlagban, évente 20.000 Km-t megy az autójával, így éppen nyolc év alatt érik el a 160.000 km-t is.

És vizsgáljuk meg azt is, hogy mennyi a költsége egy hagyományos autónak nyolc év és 160.000 km alatt.

A NISSAN LEAF akkupakkja 40 kW-os. Nulláról száz százalékra éppen 40 kWh fogyasztással tudjuk otthon feltölteni. Ez mai áron ( 38 Ft/kWh Forrás: https://www.eon.hu/hu/lakossagi/aram/arak.html ) 1,520 Ft. Saját tapasztalatunk alapján simán lehet 250 Km-t autózni egy ilyen töltéssel, de számoljunk kerek számmal, menjünk egy töltéssel 200 km-t. Ebben a példában nem számolunk azzal a ténnyel, hogy ma még nagyon sok helyen díjmentesen lehet feltölteni az elektromos autókat.

Jön egy kis matek:

160.000/200=800

Tehát 800 “darab” 100 százalékos töltés kell a 160.000 km-hez.

800×1.520=1.216.000

Tehát a villanyautós 8 év alatt, 160.000 km megtételéhez 1.216.000 Ft-ot költ üzemanyagra.

Nézzük a hagyományos autót!

Vegyünk egy 7 liter/100 km átlagfogyasztású autót.

Számoljunk 380 Ft/l üzemanyag árral.

A matek:

160.000/100×7=11.200

Tehát nyolc év alatt, 160.000 km-t megtéve, 11.200 liter üzemanyagot füstöl el a benzines.

11.200×380=4.256.000

A hagyományos autó gazdája tehát nyolc év alatt 4.256.000 Ft-ot költ el üzemanyagra.

Figyelem! A különbség 3.040.000 Ft!

Éppen egy új akkupakk ára.

De!

A Totálkár egyik, idén áprilisi cikke szerint, van arra esély, hogy, amikor elérkezik a csere ideje, már nem kell ennyire mélyen a zsebünkbe nyúlni:

“Olcsó akkumulátor jön a Nissan Leafhez”

“Egyelőre a Japánban érvényes ajánlatot ismerjük: a 650 ezer jenes, azaz 1,55 millió forintos új ár helyett a 24 kWh-s felújított akkumulátor 300 ezer jenbe, azaz 716 ezer forintba kerül. Az alkatrész májustól lesz elérhető, és a Nissannál azt remélik, hogy ezzel az ajánlattal az eddig a szigetországban eladott mintegy 300 ezer Leafből többet használnak majd tovább, akár az eredeti tulajdonosok, akár használt autóként olyanok, akik számára a villanyautó újonnan túl drága lenne.

A Leaf a legtöbb elektromos járműhöz hasonlóan sokkal egyszerűbb felépítésű, mint egy hagyományos autó. Így egyetlen karosszéria simán kiszolgálhat több akkumulátort is, annak ellenére, hogy a 24 kWh-s gyári csomag a tapasztalatok szerint 150-200 ezer kilométert jelentősebb kapacitás-csökkenés nélkül kibír.”

Az eredeti cikket itt lehet végig olvasni:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/04/03/olcso_akkumulator_jon_nissan_leafhez/

Nissan Leaf akkupakk

A 8 cellát tartalmazó modulok elhelyezkedése a Nissan Leaf akkumulátorcsomagjában.
Forrás: eco-aesc-lb.com

 

Ha a 24-est ennyiért adják most, esélyes, hogy a 40-es kerül majd másfél millió körüli összegbe nyolc év múlva, így máris van másfél milliónk pluszban. Másként fogalmazva éppen ennyit kapunk vissza így, a magasabb vételárból, ami máris sokkal barátságosabb összegre zsugorodik.

Nem beszélve az ingyenes parkolásokról, hogy a villanyautósoknak nincsen gépjármű adó, és vállalkozásban is autóadó fizetése nélkül használhatják a kocsit. Az átírásért sem kell fizetni.

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Mindezek tetejébe, csak mellékesen, megemlíthetjük a környezetünk megkímélését füst és zajterhelés tekintetében.

Tudom előre, hogy sok ellenvetést kapok majd. Hogy az a kétszáz kilométer vajon mire elegendő, meg, hogy nincsen elég töltő és sorbanállás van, meg van, aki otthagyja és nem hagy telefonszámot, stb.

Semmi gond!

Az a jó, ha beszélünk ezekről. Butaság lenne egy éppen megszülető új stílustól elvárni ugyanazt a teljesítményt, amit a hagyományos autózás több, mint egy évszázad alatt épített fel, max. negyedtanknyi távolságra biztosítva bejáratott, megszokott infrastruktúrát.

Igen! A megszokás. 

Mint minden újdonság esetében, ebben is nagy úr. De semmi gond. Megint az újítók, a kalandorok, a korai elfogadók hallják, majd pár év múlva, hogy nekik szerencséjük volt, jókor voltak jó helyen, és így tovább.

De ez így is van!

Akik most váltanak villanyautóra,
ők pont a jó helyen vannak a legjobb időben.

Arra pedig, hogy mire elég a 200 kilométer, a Villanyautó Túra választ fog adni. 16 héten át nagyjából napi 200-250 kilométert fogunk megtenni és terveink szerint bejárjuk Magyarország minden, szilárd burkolatú úton elérhető települését.

Megújuló kalandok a füstbe ment tervek helyett…

Legyél közvetlen és azonnali részese kalandjainknak
a Villanyautó Túrán!

Szólj hozzá!

 

Kapcsolódó cikkek

A 177 a nyerő

Tippeld meg, melyik lesz a 177. település a Villanyautó Túrán!

Villanyautó Túra a Hotel Karos Spa-ban

Egy hétig a Hotel Karos Spa lesz a Villanyautó Túra főhadiszállása

Már nem kérdés. Ezért érdemes.

Ha még kérdés lenne mostantól nem lehet! Főként ezért csináljuk

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szponzoraink

Támogatóink